ترکیه از دید گردشگری

مجله توریستی و گردشگری

ترکیه از دید گردشگری

مجله توریستی و گردشگری

  • ۰
  • ۰

تور استانبول یکی از تورهایی ست که اغلب افراد برای عوامل فرهنگی آنرا انتخاب می کنند اما این موضوع دلیلی برای آن نمیشود که از جاذبه های طبیعی استانبول صرف نظر کرد.پارک های تفریحی استانبول یکی از بارزترین جاذبه های تفریحی در این شهر محسوب میشوند که بازدید از آنها برای توریست ها بسیار جذاب است . یکی از این پارک های تفریحی ،پارک مینیاتورک است.این پارک در 2 می 2003 به بهره برداری رسید.

پارک مینیاتورک استانبول ترکیه پارک مینیاتورک استانبول ترکیه

پارک مینیاتورک استانبول یکی از مجهزترین و زیبا ترین پارک های استانبول میباشد که در قسمت شمال شرقی شاخ طلایی در منطقه سوتلوجه واقع شده است.مینیاتورک زمینی بالغ بر 60 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است که از این مقدار 15 هزار متر مربع به فضای ماکت ، 40 هزار متر مربع به فضای سبز و آزاد ، 3 هزار و 500 متر مربع به فضای سرپوشیده و 2 هزار متر مربع به استخر و راه آبی و پارکینگی برای 500 اتومبیل اختصاص داده شده است.

The Miniaturk Park Istanbul The Miniaturk Park Istanbul

چنانچه قصد سفر به ترکیه را دارید و فرصت بازدید از تمام جاذبه های گردشگری ترکیه را ندارید با رفتن به پارک miniaturk میتوانید تمام این جاذبه ها را در مقیاسی کوچکتر مشاهده کنید و با نمای خارجی،انواع ماکت ها و سبک معماری آنها آشنا شوید.ماکت هایی که در مینیاتورک ساخته شده اند از تکنولوژی خاصی بکار گرفته شده اند. از جمله امکاناتی که miniaturk گردشگران را به خود جذب کرده است شامل آمفی تئاتر سرپوشیده به ،مغازه های کادویی و صنایع دستی ،شبیه ساز پرواز با هلیکوپتر ،زمین بازی مخصوص کودکان ،قایقرانی ،شهر بازی مینی لند ،قطار گردشگری ،درخت قصه گو و زمین شطرنج میباشد ،با وجود چنین زیبایی و جذابیت هایی ،به شما توصیه می کنیم که با سفر به این شهر زیبا ،یک روز از وقتتان را برای گشت و گذار در این پارک مینیاتورک اختصاص دهید.

پارک مینیاتورک در استانبول پارک مینیاتورک در استانبول

105 ماکت هایی که در پارک مینیاتورک استانبول قرار گرفته اند تنها به استانبول مربوط نمی شوند بلکه 45 تا نیز متعلق به آناتولی و 15 اثر نیز به مکان هایی که اکنون در خارج از مرزهای ترکیه قرار گرفته اند ،مربوط می شوند ولی به گذشت زمان و انجام بازسازی های مجدد بر تعداد این ماکت ها افزوده شده است در ضمن برای ساخت چنین ماکت هایی از موادی استفاده شده که در برابر برف و بوران و محیط طبیعی پارک که در حاشیه دریا و در هوایی شرجی واقع شده است ، مقاوم باشند در ضمن با رفتن به این پارک حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید و این فرصت گرانبها را از دست ندهید.

پارک مینیاتورک استانبول ادرس پارک مینیاتورک استانبول ادرس

گردشگرانی که برای اولین بار می خواهند به این پارک بروند این سوال برایشان پیش می آید که ماکت های ساخته شده در پارک مینیاتورک کدامند؟ صخره های گورمه و کاپادوکیا ، قصر توپکاپی ، قصر هیدیو استانبول ، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی ، مسجد کلیسای کاریه ، ایاصوفیه ، استادیوم المپیک ، برج گالاتا ، برج و جزیره دختر و پل بسفر ، معبد آرتمیس ،کوه نمرود ، خانه های تاریخی ماردین ، خانه حضرت مریم ، غار اصحاب کهف ، مسجد سلیمیه ادیرنه ، ایستگاه راه‌آهن شام ، قلعه شام ، مسجد محمدعلی پاشا در مصر ، مقبره سلطان مراد در کوزوو و پل موتسار از جمله ماکت هایی ست که در این پارک بطور اختصاصی ساخته شده اند و با چنین امکاناتی جزو یکی از بهترین تفریحات استانبول بشمار می رود.

  • ساعت بازدید از پارک مینیاتورک در استانبول : هر روز از ساعت 09:00 تا 18:00
  • هزینه ورودی پارک مینیاتورک استانبول : گردشگران خارجی 10 لیر : افراد بزرگسال بومی 5 لیر : دانش اموزان ،معلمان،سربازان و پرسنل 3 لیر
مینیاتورک پارک استانبول م
مینیاتورک پارک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول پارک مینیاتورک استانبول

نظرات (۱)

سلام.وبلاگ خوبی دارین.موفق باشین.به ما هم سر بزنید.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی