ترکیه از دید گردشگری

مجله توریستی و گردشگری

ترکیه از دید گردشگری

مجله توریستی و گردشگری

  • ۰
  • ۰

مسجد Suleymaniye یکی از جاذبه های پرطرفدار در تور استانبول بوده و همه ساله بسیاری از گردشگران در تور استانبول برای بازدید از این مسجد زیبا به این شهر سفر می کند.این مسجد بعنوان دومین مسجد در شهر استانبول در سال 1557 در تپه سوم شهر استانبول و در منطقه امینونو و در قسمت شمالی دانشگاه استانبول ساخته شد و لازم بذکر است که دستور این مسجد را فردی بنام سلطان سلیمان داد و سبک معماری آن از بیزانسی و اسلامی الهام گرفته است.

مسجد سلیمانیه استانبول مسجد سلیمانیه استانبول

یکی از ویژگی هایی که این مسجد را مشهور کرده است و در بیشتر ایام سال شلوغ میباشد ،فاصله نه چندان زیاد آن به مسجد رستم پاشا ، بازار ادویه و مسجد جدید است.با توجه به آماری که بدست آمده است مسجد سلیمانیه در استانبول محلی برای عبادت و انجام فرائض دینی نبوده و دارای ساختمان های جنبی مانند مدرسه ،حمام ،کتابخانه ،کاروانسرا ، بیمارستان و آشپزخانه عمومی نیز بوده است.

مسجد سلیمانیه ترکیه استانبول مسجد سلیمانیه ترکیه استانبول

اگر تابحال به مسجد سلیمانیه استانبول رفته اید ،حتما دیده اید که تمام این مسجد با با سجاده هایی قرمز رنگی که به سمت جنوب (مکه) قرار دارند ،پوشیده شده است. هرکدام از مقبره های این مسجد از کاشی های بسیار زیبا تزیین شده اند و ستون هایی که در داخل این مسجد ساخته شده اند همگی از جنس سنگ سماق ، گرانیت و مرمر هستند و در برابر باد و برف بسیار مقاومند.

معماری مسجد سلیمانیه استانبول معماری مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه در استانبول ترکیه مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و دارای 4 مناره دیدنی و یک اتاق بزرگ میباشد که دو تا از این مناره ها دارای 2 گلدسته و 2 مناره دیگری دارای 3 گلدسته می باشد در واقع این 10 گلدسته نشانه آن است که سلطان سلیمان دهمین سلطان عثمانی است. ارتفاع گنبد مسجد سلیمانیه 53 متر و قطر گنبد بیش از 25 متر است و با چنین مشخصاتی این مسجد یکی از بزرگترین مساجد ترکیه بشمار میرود و با وارد شدن به این مسجد می توانید معماری های زیبا ، محراب و منبر از جنس مرمر و کتیبه های خطی را مشاهده کنید.

  • ادرس مسجد سلیمانیه استانبول : Süleymaniye Mah., Prof. Sıddık Sami Onar cad. No:1, 34116 Fatih/İstanbul, Turkey

تصویر مسجد سلیمانیه استانبول

Istanbul Suleymaniye Mosque Istanbul Suleymaniye Mosque

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی